Το πρώτο Ελληνικό Transsexual Portal σας καλωσορίζει !!!
Προφίλ | Όροι χρήσης | Άρθρα | Forum | Chat | Αγγελίες | Βιβλίο Επισκεπτών
Site map
Αρχική σελίδα
 TRANSSEXUAL NEWS
 
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Η άποψη του Transs.gr
Σύντομο σχόλιο από το transs.gr
Συνεντεύξεις του transs.gr
Καταγγελίες του Transs.gr
Απόψεις
Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών
Trans Διεκδικήσεις
Transgender day of Remembrance
Ομάδα Αλληλοβοήθειας
Ψυχολογική Υποστήριξη
Trans Προσωπικότητες
Trans Συγγραφείς
Trans Ποίηση
Trans Βeauties
TV - Video
Υγεία
Χρήσιμα tips
«Συμβουλές Ομορφιάς»
Συνεντεύξεις
Αφιερώματα
Ε Κ Δ Η Λ Ω Σ Ε Ι Σ
Διαγωνισμοί
Δελτία Τύπου Οργανώσεων
Αναδημοσιεύσεις
Βίντεο της ημέρας
Σαν Σήμερα - LGBT People in History
Chat
Trans Newsletter
Συντάκτες και συνεργάτες
ΒΙΒΛΙΑ
Trans Λογοτεχνία
Trans Δοκίμια
Trans Βιογραφίες
Trans Ξενόγλωσση Λογοτεχνία
Trans Ξενόγλωσσα Δοκίμια
LGBT Θέατρο - Κινηματογράφος - Τέχνες
Gay Λογοτενία
Gay Βιογραφίες
Gay Ποίηση
Gay - Lesbian Μελέτες- Δοκίμια
Lesbian Λογοτενία
Lesbian Ποίηση
Eρωτική Λογοτεχνία
Σεξουαλικότητα
BDSM - S/M Λογοτεχνία
Γενική Λογοτεχνία
Ψυχολογία
Βιογραφίες
Επιστημονική φαντασία
Ιστορία
Φωτογραφία- Γραφικές τέχνες
Παρουσίαση - Βιβλιοκριτική
Rainbow Είδη Δώρων
Είδη Δώρων
DVD
Trans DVD
Gay DVD
Lesbian DVD
MAGAZINES - ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
Trans Ξενόγλωσσα Περιοδικά
GREEK PRESS & MAGAZINES
Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Τρία βιβλία μαζί με dvd
ΣΤΡΕΛΛΑ Το βιβλίο μαζί με το Dvd 19.90
ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ [ 97 ]
ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ [ 124 ]
 
 LINKS
 
Newsletter
Παρακαλούμε εισάγετε το e-mail σας αν θέλετε να καταχωρηθείτε στην λίστα αλληλογραφίας μας για να ενημερώνεστε σχετικά με τις δραστηριότητες και τα προϊόντα μας, προσφορές, κλπ.
Νέα
Ελλάδα: Πάνος Κούτρας: Σε όλη μου τη ζωή βρισκόμουν στη δύσκολη πλευρά


     Greece Flag Ελλάδα : Τρίτη, 15 Δεκεμβρίου 2009


( Τελευταία ενημέρωση: 15/12/2009 05:30 )



Πάνος Κούτρας: «Σε όλη μου τη ζωή βρισκόμουν στη δύσκολη πλευρά»


Ο σκηνοθέτης Πάνος Κούτρας


Από τον Γιώργο Παπαϊωάννου

Τώρα που η «Στρέλλα» του προβάλλεται με ενθουσιασμό εντός και εκτός συνόρων, ο σκηνοθέτης Πάνος Κούτρας μιλάει για το τέλος της διαδρομής (και την αρχή μιας νέας)


Υστερα από μια περιπετειώδη ζωή στο εξωτερικό, όπου συνέδεσε σπουδές στο Λονδίνο και το Παρίσι με μικρού μήκους ταινίες, ο Πάνος Κούτρας επέστρεψε στην Ελλάδα, σκηνοθέτησε μια κωμικοτραγική σύνθεση της νεοελληνικής πραγματικότητας με την «Επίθεση του γιγαντιαίου μουσακά» (1999), ένα μεταμοντέρνο μελόδραμα με την «Αληθινή ζωή» (2004) και τώρα ένα ασυμβίβαστο love story με τη «Στρέλλα».

Η ταινία έκανε πρεμιέρα στο φεστιβάλ Βερολίνου, ταξίδεψε επιτυχώς σε πολλά κινηματογραφικά φεστιβάλ του κόσμου και προ ημερών ξεκίνησε να προβάλλεται στις αίθουσες της Γαλλίας, εισπράττοντας ενθουσιώδη σχόλια από έγκριτα έντυπα - η εφημερίδα Liberation έγραψε ότι πρόκειται για «μια ταινία από αυτές που σύντομα δεν θα γίνονται πια στον κινηματογράφο» και η Monde την αποκάλεσε «μια queer εκδοχή της αρχαίας ελληνικής κουλτούρας».

Πιστεύεις ότι η αλλαγή των ηθών είναι εφικτή σε μια χώρα που έμαθε να μεγαλώνει με το δόγμα «πατρίς, θρησκεία, οικογένεια»;

Πιστεύω πως αυτή η Ελλάδα του «πατρίς, θρησκεία, οικογένεια» έχει ήδη καταρρεύσει. Ωστόσο, είναι πολλοί αυτοί που, από καθαρό συμφέρον, εξουσίας ή και οικονομικό, κρατάνε αυτή την Ελλάδα, με νύχια και με δόντια, τάχα ζωντανή. Με το να μην επιτρέπεται σε ανθρώπους και ιδέες να πάρουν μια ισχυρή θέση και να αλλάξουν τα πράγματα, δημιουργείται σύγχυση και αδιέξοδο. Η Ελλάδα του προηγούμενου αιώνα δεν έχει θέση στη νέα χιλιετία και ειδικά στην ευρωπαϊκή Δύση.

Οντας ένας από τους απειροελάχιστους Ελληνες δημιουργούς οι οποίοι υπήρξαν ανέκαθεν μάχιμοι για τις σεξουαλικές τους επιλογές, θα έλεγες ότι εξακολουθεί να είναι δύσκολο σε αυτήν τη χώρα το να είσαι ομοφυλόφιλος;

Οσο η ομοφυλοφιλία παραμένει μια κρυφή ταυτότητα, δεν διεκδικούνται δικαιώματα, δεν αλλάζουν τα πράγματα, συνεχίζεται η ανισότητα και η προκατάληψη, και αυτό βολεύει μια σκληρά συντηρητική πλειονότητα. Ολα είναι όπως μας βολεύουν. Η αλήθεια είναι πως όλο αυτό είναι ένα θλιβερό παιχνίδι υποκρισίας. Ολοι γνωρίζουμε τους καλλιτέχνες, πολιτικούς, γενικά παράγοντες που είναι γκέι, αλλά κανείς δεν τους θεωρεί τέτοιους. Και όταν υπάρχει ένα μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα στη ΛΟΑΤ (Λεσβιακή, Ομοφυλοφιλική, Αμφισεξουαλική, Τρανσέξουαλ) κοινότητα, ποτέ δεν θα βγουν να την υπερασπιστούν. Ελπίζω να αλλάξουν τα πράγματα, όπως και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

Η ταινία γυρίστηκε με άφθονες προσωπικές θυσίες και την αρχική αδιαφορία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, το οποίο απέρριψε το σενάριο, όμως στο τέλος πήρε το μέρος σου και την υποστήριξε. Πώς αισθάνεσαι στο τέλος μιας τέτοιας περιπέτειας;

Μια ταινία είναι ένα εξαιρετικά δύσκολο εγχείρημα. Πόσω μάλλον όταν θεωρείται δύσκολη ταινία. Η επιτυχία της, φυσικά, σε κάνει να ξεχνάς τον κόπο. Οπως όταν αναρρώνεις από μια ασθένεια και ξεχνάς αυτόματα τον πόνο ή τον πυρετό των προηγούμενων ημερών. Είναι κανόνας επιβίωσης. Σε όλη μου τη ζωή, όμως, βρισκόμουν στη δύσκολη πλευρά, οπότε είμαι συνηθισμένος και, φυσικά, έτοιμος να συνεχίσω.

Στη «Στρέλλα» οφείλουμε τη γνωριμία μας με μία από τις πιο συναρπαστικές παρουσίες που είδαμε τα τελευταία χρόνια σε ελληνική ταινία. Πώς ανακάλυψες την πρωταγωνίστρια Μίνα Ορφανού;

Από νωρίς απέρριψα την εκδοχή να ερμηνεύσει το ρόλο μία ή ένας ηθοποιός. Δεν ήθελα ο θεατής να ασχοληθεί με τον «τάδε ηθοποιό» και την «εξαιρετική» ερμηνεία του. Ηθελα το βάρος της ταινίας να είναι αλλού. Σε μια αλήθεια. Ημουν έτοιμος να τα παρατήσω όταν χτύπησε το τηλέφωνο ένα απόγευμα, δέκα μήνες αφότου έψαχνα για μια πραγματική τρανσέξουαλ που θα έκανε για το ρόλο. Ηταν η Μίνα. Πήγα σπίτι της, κάναμε ένα δοκιμαστικό, κάναμε και δεύτερο και τρίτο. Οχι πως δεν κατάλαβα από την πρώτη στιγμή το ταλέντο της, αλλά ήθελα να δω μέχρι πού θα μπορούσε να φτάσει. Κάναμε πρόβες σχεδόν ένα χρόνο, δύο με τρεις φορές την εβδομάδα. Ημουν πολύ τυχερός. Η Μίνα είναι ένα σπάνιο ταλέντο και μια άψογη επαγγελματίας.

Ο πρόσφατος συνασπισμός των Κινηματογραφιστών στην Ομίχλη θα βοηθήσει να προχωρήσουν επιτέλους τα πράγματα στη σύγχρονη ελληνική κινηματογραφική πραγματικότητα;

Δεν είμαι αισιόδοξος, είμαι βέβαιος πως έχει επηρεάσει ήδη και θα επηρεάσει πολύ την ελληνική κινηματογραφία αλλά και γενικά τη συνείδηση του χώρου. Είναι πολύ σημαντικό που για πρώτη φορά ενώθηκαν τόσες διαφορετικές φωνές δημιουργών με ένα κοινό αίτημα: να αλλάξουν τα πράγματα. Σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, όπου οι συλλογικές δράσεις σπανίζουν, είναι ευτύχημα. Ελπίζω να συνεχιστεί και να εξαπλωθεί.


Transsexual NEWS - Κινηματογράφος

πίσω πάνω

 

πίσω πάνω