Το πρώτο Ελληνικό Transsexual Portal σας καλωσορίζει !!!
Προφίλ | Όροι χρήσης | Άρθρα | Forum | Chat | Αγγελίες | Βιβλίο Επισκεπτών
Site map
Αρχική σελίδα
 TRANSSEXUAL NEWS
 
ΕΝΟΤΗΤΕΣ
Η άποψη του Transs.gr
Σύντομο σχόλιο από το transs.gr
Συνεντεύξεις του transs.gr
Καταγγελίες του Transs.gr
Απόψεις
Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών
Trans Διεκδικήσεις
Transgender day of Remembrance
Ομάδα Αλληλοβοήθειας
Ψυχολογική Υποστήριξη
Trans Προσωπικότητες
Trans Συγγραφείς
Trans Ποίηση
Trans Βeauties
TV - Video
Υγεία
Χρήσιμα tips
«Συμβουλές Ομορφιάς»
Συνεντεύξεις
Αφιερώματα
Ε Κ Δ Η Λ Ω Σ Ε Ι Σ
Διαγωνισμοί
Δελτία Τύπου Οργανώσεων
Αναδημοσιεύσεις
Βίντεο της ημέρας
Σαν Σήμερα - LGBT People in History
Chat
Trans Newsletter
Συντάκτες και συνεργάτες
ΒΙΒΛΙΑ
Trans Λογοτεχνία
Trans Δοκίμια
Trans Βιογραφίες
Trans Ξενόγλωσση Λογοτεχνία
Trans Ξενόγλωσσα Δοκίμια
LGBT Θέατρο - Κινηματογράφος - Τέχνες
Gay Λογοτενία
Gay Βιογραφίες
Gay Ποίηση
Gay - Lesbian Μελέτες- Δοκίμια
Lesbian Λογοτενία
Lesbian Ποίηση
Eρωτική Λογοτεχνία
Σεξουαλικότητα
BDSM - S/M Λογοτεχνία
Γενική Λογοτεχνία
Ψυχολογία
Βιογραφίες
Επιστημονική φαντασία
Ιστορία
Φωτογραφία- Γραφικές τέχνες
Παρουσίαση - Βιβλιοκριτική
Rainbow Είδη Δώρων
Είδη Δώρων
DVD
Trans DVD
Gay DVD
Lesbian DVD
MAGAZINES - ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ
Trans Ξενόγλωσσα Περιοδικά
GREEK PRESS & MAGAZINES
Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
Τρία βιβλία μαζί με dvd
ΣΤΡΕΛΛΑ Το βιβλίο μαζί με το Dvd 19.90
ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ [ 97 ]
ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ [ 124 ]
 
 LINKS
 
Newsletter
Παρακαλούμε εισάγετε το e-mail σας αν θέλετε να καταχωρηθείτε στην λίστα αλληλογραφίας μας για να ενημερώνεστε σχετικά με τις δραστηριότητες και τα προϊόντα μας, προσφορές, κλπ.
Νέα
17 Μαρτίου - Ρούντολφ Νουρέγιεφ


Σαν Σήμερα
17 Μαρτίου

LGBT People in History

Ρούντολφ Νουρέγιεφ  

 



Πορτραίτο του Νουρέγιεφ από τον Richard Avedon.   


*

Enfant terrible, monstre sacr είναι μερικοί από τους χαρακτηρισμούς που είχαν δοθεί στον μεγαλύτερο ίσως χορευτή, χορογράφο και διευθυντή μπαλέτου, Ρούντολφ Νουρέγιεφ.

Το πλήρες του όνομα ήταν Rudolf Hametovich Nureyev, και γεννήθηκε σε ένα τραίνο κάπου στη Σιβηρία, 1900 μίλια απ’ το Βλαδιβοστόκ, στις 17 Μαρτίου του 1938. Γιός μουσουλμάνων χωρικών, ήταν ένα μικροκαμωμένο, υποσιτιζόμενο και ιδιαίτερα ευαίσθητο παιδί, το οποίο συχνά δεχόταν κοροϊδευτικά σχόλια από τα άλλα παιδιά της ηλικίας του.

Ο νεαρός Ρούντολφ απέκτησε επάρκεια στον παραδοσιακό χορό με την βοήθεια δύο εξόριστων μπαλαρίνων που ζούσαν στην πόλη Ufa. Του παρέδωσαν κάποια μαθήματα και τον γνώρισαν στα μπαλέτα της πόλης.

Όταν ο πατέρας του επέστρεψε από την υπηρεσία του μετά τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, συχνά τον χτυπούσε λόγω της ενασχόλησής του με τον χορό. Ο νεαρός Ρούντολφ ονειρευόταν «τον σωτήρα μου που θα έρθει να με πάρει απ’ το χέρι και θα με απαλλάξει απ’ αυτή την ‘παρακατιανή’ ζωή». Ωστόσο δεν τον έσωσε κάποιος ‘πρίγκηπας’, αλλά το δικό του πρωτεϊκό ταλέντο και η δύναμη της θέλησής του.


Αυτό που για κείνον ήταν άπιαστο όνειρο, να μαθητεύσει μπαλέτο στα διάσημα Κίροφ στο Λένιγκραντ, έγινε πραγματικότητα. Σε ηλικία 17 ετών κατάφερε να γραφτεί στην Σχολή Μπαλέτου του Λένιγκραντ, όπου ήταν ένας διαπρεπής, επαναστατικός ωστόσο μαθητής. Αρνήθηκε να ενταχθεί στην Κομμουνιστική νεολαία και πήρε μαθήματα αγγλικών ιδιωτικά. Μετά την αποφοίτησή του, το 1958, έγινε σολίστας στα Μπαλέτα Κίρωφ.

Τρία χρόνια αργότερα, κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης των Κίρωφ στο Παρίσι, του ανακοινώθηκε ότι θα έπρεπε να επιστρέψει πίσω στη Σοβιετική Ένωση διότι αψήφησε τους Σοβιετικούς κανονισμούς. Δεν το έβαλε κάτω και ζήτησε πολιτικό άσυλο στη Γαλλία, κάνοντας το δικό του, «μεγάλο άλμα προς στην ελευθερία».

Συνέπεια αυτού ήταν να καταδικαστεί ερήμην για εθνική προδοσία στη Σοβιετική Ένωση σε μια δίκη που έγινε μυστικά. Για το υπόλοιπο της ζωής του θα ζει με την απειλή απαγωγής ή δολοφονίας του.

Η αυτομόληση του Νουρέγιεφ στη Δύση γίνεται κύριο θέμα σε όλο τον κόσμο. Μέσα σε μια νύχτα γίνεται σούπερ-σταρ. Η φυσική του ομορφιά και ο σεξουαλικός του μαγνητισμός, συνοδευόμενος από τις αθλητικές του ικανότητες συναρπάζει άνδρες και γυναίκες. Η γοητευτική προσωπικότητά του τον κάνει συμπαθή στην διεθνή σκηνή.

Επιπλέον, ο εκπληκτικός χορός του αλλά και τα μεγάλα άλματα με πολλά λουπς στον αέρα και το μεγάλο ρίσκο που παίρνει στις παραστάσεις δοκιμάζοντας τις δυνατότητές του, άλλαξε τον τρόπο που πολλοί είχαν έως τότε πολλοί για τον χορό στο μυαλό τους. Η φήμη και το χάρισμά του φέρνουν πολύ κόσμο στον χώρο του μπαλέτου.

Ο Νουρέγιεφ έκανε το αμερικάνικο ντεμπούτο του το 1962 εμφανιζόμενος σε ένα μεγάλο τηλεοπτικό σόου και στη συνέχεια στην εμφάνισή του στο Page's Chicago Opera Ballet. Στη συνέχεια, συνεργάζεται με το London's Royal Ballet, ως επισκέπτης καλλιτέχνης. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του εκεί μαζί με την Margot Fonteyn, ξαναζωντανεύει την εταιρεία, δίνει νέα ερμηνεία, νέα ζωή σε μπαλέτα όπως η Giselle και η Λίμνη των Κύκνων , ενώ παρουσιάζει και σύγχρονα μπαλέτα, όπως του Sir Frederick Ashton', το Marguerite and Armand (1963).

Ως καλλιτεχνικός διευθυντής, ιδρύει δικές του εταιρείες μπαλέτου, οι οποίες καταφέρνουν αργότερα και γίνονται εθνικές, όπως αυτές του Καναδά και της Αυστραλίας.

Από το 1983 και μετά γίνεται καλλιτεχνικός διευθυντής στο Paris Opera Ballet. Παραμένει εκεί έως το 1989, όταν αποσύρεται. Παρ’ όλα αυτά, κάνει χορογραφίες έως και το θάνατό του, μερικές που θα μείνουν ιστορικές, όπως στα μπαλέτα Romeo and Juliet, Manfred, και The Nutcracker.

Μία απ’ τις γενναίες συνεισφορές του στον χώρο του μπαλέτου, αλλά και γενικότερα ήταν η άνετη σεξουαλική συμπεριφορά του. Απόλυτα συμφιλιωμένος με την σεξουαλικότητά του, δεν έκανε ποτέ κάποια προσπάθεια να βγάλει προς τα έξω μία ετεροφυλοφιλική εικόνα, είτε στη σκηνή είτε εκτός.

Η σεξουαλική του ζωή ήταν τόσο «φρενήρης», όσο και η ζωή του στο μπαλέτο. Οι εραστές του ποίκιλαν και ήταν από νεαροί ζιγκολό, έως και πολύ πλούσιοι και διάσημοι άντρες. Συχνά γινόταν στους γκέι κύκλους αντικείμενο κουτσομπολιού οι δραστηριότητές του, καθώς και το ευμέγεθες πέος του, κουτσομπολιά που επιβεβαιώθηκαν από τον φακό του φωτογράφου Richard Avedon.

Η πιο δυνατή και μακρόχρονη σχέση του ήταν με τον Δανό χορευτή Erik Bruhn. Ο Νουρέγιεφ τον θαύμαζε για το εύθραυστο, ραφινάτο, κλασσικό στυλ του, εντελώς διαφορετικό από το δικό του «μπρουτάλ» ταλέντο. Ο ίδιος θα πει δημόσια το 1961, ότι ο Bruhn, είναι ο μόνος χορευτής εν ζωή που έχει κάτι να τον διδάξει. Η σχέση τους ήταν θυελλώδης όχι όμως και τόσο ευτυχής, καθώς ο Bruhn ζούσε διαρκώς κάτω από το διαρκές άγχος της ζήλιας, γεγονός που τον έφερε στα πρόθυρα του αλκοολισμού.

Η σχέση των δύο ανδρών θα λήξει τα μέσα της δεκαετίας του ’60, ο Νουρέγιεφ όμως δεν θα πάψει ποτέ να τον αγαπά.

Ο Νουρέγιεφ θα έχει αργότερα, στη δεκαετία του ’70, μία ακόμη μακρόχρονη σχέση, με τον σκηνοθέτη και αρχειοφύλακα Wallace Potts. Το 1978 όμως «ξεμυαλίζεται» με τον νεαρό χορευτή Robert Tracy. Σύντομα μετά τη γνωριμία τους, ο Tracy θα εγκατασταθεί στο σπίτι του Νουρέγιεφ στη Νέα Υόρκη και, θα ζήσει εκεί για τα επόμενα δεκατρία χρόνια μέχρι που ο Νουρέγιεφ θα τον διώξει.

Και οι δύο άντρες θα διαγνωστούν οροθετικοί το 1983. Ο Νουρέγιεφ θα καταλήξει το 1993, από επιπλοκές του ιού AIDS, στις 6 Ιανουαρίου.

Βιβλιογραφία

- Bland, Alexander. The Nureyev Image. London: Studio Vista, 1977.
- Boris, Mario. Rudolf Nooreev. Paris: Editions Plume, 1993.
- Nureyev, Rudolf. An Autobiography. London: Holder and Stoughton, 1962.
- Solway, Diane. Nureyev: His Life. New York: William Morrow, 1998.
- Watson, Peter. Nureyev: A Biography. London: Hodder and Stoughton, 1994.


Νουρέγιεφ και Fonteyn στο Romeo & Juliet του Sergej.S.Prokofjev, Royal Ballet, 1965, Λονδίνο. Χορογραφία Kenneth MacMillan.




LGBT People in History

Πηγή : ΠΟΛΥΧΡΩΜΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ - COLOURFUL PLANET      με πληροφορίες από    Glbtq.com

******************************************************************
πίσω πάνω

 

πίσω πάνω